سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار صنعت و ساختمان

کارخانههای فولاد انگلیس در معرض تعطیلی

    نظر

اتحادیه فولاد انگلیس هشدار داد، ادامه بحران در انگلیس ممکن است کارخانه‌های فولاد را مجبور کند تاسیسات خود را تعطیل کنند و پی‌آمدهای این اقدام برای صنعت ما وحشتناک خواهد بود.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، بنا بر اعلام اتحادیه فولاد انگلیس، ادامه بحران در انگلیس ممکن است، کارخانه های فولاد را مجبور کند تاسیسات خود را تعطیل کنند و این امر می‌تواند به تجهیزات صدمه زده و هزینه‌ها را بالا ببرد و در نهایت به «عملکرد زیست محیطی ضعیف تر با انتشار بیشتر گازهای گلخانه‌ای» منجر شود.

این اتحادیه هشدار داد، افزایش قیمت برق می‌تواند انتشار گازهای گلخانه‌ای را به شدت افزایش دهد و به هرج و مرج در زنجیره تامین منجر شود.

به گفته این اتحادیه، برخی کارخانه‌ها ممکن است تولید خود را برای مدت طولانی به میزان فزاینده‌ای تعطیل کنند و این اقدام نه تنها برای شرکت‌های خصوصی بلکه برای عرضه فولاد انگلیس، اقتصاد این کشور و فرصت‌های شغلی پی آمد خواهد داشت.

از آنجایی که برخی از کارخانه ها احتمالا تصمیم می گیرند تا منابع انرژی ارزان تر نظیر نفت کوره استفاده کنند، این امر همچنین به « عملکرد زیست محیطی ضعیف‌تر با انتشار گازهای گلخانه‌ای بیشتر» منجر خواهد شد.

این اتحادیه اعلام کرد: مگر دولت انگلیس به ماه کمک کند، (در غیر این صورت) «پی‌آمدهای آن برای صنعت ما وحشتناک خواهد بود.»

این هشدار در بحبوحه بحران انرژی در بریتانیا که از کمبود سوخت و همچنین افزایش قیمت گاز و برق رنج می برد، منتشر شد. در نتیجه، تأمین کنندگان متعدد انرژی در سراسر این کشور از کار افتاده‌اند، در عین حال، بسیاری از صنایع پرمصرف انرژی از دولت درخواست حمایت مالی کرده‌اند.

قیمت گاز از ماه ژانویه، بیش از دو برابر افزایش یافته و نگرانی‌های زیادی را در سراسر اروپا ایجاد کرده است؛ قیمت گاز، هفته گذشته، به رقم بی سابقه حدود 1900 دلار به ازای هر مترمکعب رسیده است. قیمت گاز کاهش یافت، اما همچنان بالاست و حدود 1200 دلار به ازای هر مترمکعب است.

به گزارش فارس، در ادامه بحران‌های متعدد انگلیس، بحران عرضه مواد ضروری در این کشور نگران کننده شده است، به طوری که مردم از ترس کمبود مواد غذایی به فروشگاه‌های حمله هجوم برد.

دو سوم انگلیسی‌ها، در مورد چشم انداز کمبود مواد غذایی و نوشیدنی در تعطیلات کریسمس نگران یا بسیار نگران هستند.

 بحران عرضه سوخت در انگلیس به دلیل نگرانی‌های عمیق در مورد مشکلات زنجیره تامین، افزایش شدید قبوض انرژی و کمبود کارکنان، میلیون‌ها نفر از مردم محلی را مجبور کرد تا قبل از کریسمس با هجوم به فروشگاه‌ها قفسه‌ها را خالی کنند.

انگلیس به علت کمبود عرضه به دلایل متعدد از جمله شیوع کرونا، افزایش قیمت گاز، از بین رفتن روابط تجاری و کارگری با اتحادیه اروپا، با بحران‌های شدیدی مواجه است.

دولت انگلیس هفته گذشته از ارتش این کشور برای آرام کردن بحران سوخت ناشی از هجوم مردم به جایگاه‌های بنزین درخواست کمک کرد.

دولت انگلیس برای بیش از ده هزار رانندگان تانکرهای سوخت و کامیون‌های غذا، ویزای سه ماهه صادر کرده است. این اقدام برای مقابله با بحران کارگری که تاثیرات منفی بی‌شماری بر فروش مواد غذایی، زنجیره‌های غذای آماده و توزیع کنندگان سوخت داشت، صورت گرفت.