سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار صنعت و ساختمان

نشت گاز در مدرسه بیله سوار رخ نداده است

    نظر

 

اردبیل- سرپرست اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: مسمومیت دانش‌آموزان ناشی از نشت گاز در مدرسه فاطمیه بیله‌سوار بر اثر گازگرفتگی فضای آموزشی نبوده است.

حسن محمدی ادیب در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: حادثه گازگرفتگی تعدادی از دانش‌آموزان در مدرسه فاطمیه بیله‌سوار که دیروز رخ داد، بر اثر نشتی گاز واحد آموزشی نبوده بلکه این نشتی گاز در فضای بیرون از مدرسه رخ داده و همین موضوع به مسمومیت دانش‌آموزان منجر شده است.

وی تصریح کرد: در جوار مدرسه ترکیدگی لوله گاز به نشتی آن و انتشار بوی گاز در فضای پیرامونی مدرسه منجر شده بود که همین موضوع به بد حال شدن دانش‌آموزان منجر شده که با اطلاع به موقع مسئولان مدرسه، آمبولانس‌های اورژانس در محل حاضر شده و دانش‌آموزان را به بیمارستان منتقل کردند.

سرپرست اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: مدرسه فاطمیه در بیله‌سوار از استانداردهای مناسب گرمایشی برخوردار است و اخیراً نیز موتورخانه آن مورد بازدید قرار گرفته و هیچ ایراد و اشکالی در سیستم گرمایشی مدرسه وجود نداشته و گازگرفتگی به خاطر انتشار بوی گاز در فضای بیرونی مدرسه بوده که تمامی دانش‌آموزان با سلامتی کامل از بیمارستان مرخص شدند.

محمدی ادیب افزود: در حال حاضر صد درصد بخاری‌های نفتیو در 90 درصد مدارس نیز بخاری‌های گازی جمع شده و به جای آن از سیستم استاندارد استفاده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا 10 درصد باقیمانده مدارس استان که دارای بخاری‌های گازی هستند، تا مهرماه جمع‌آوری آنها را انجام داده و همه مدارس را به شرایط استاندارد گرمایشی برسانیم تا مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

خبرگزاری مهر روز سه شنبه خبر مسمومیت 14 دانش‌آموز بیله‌سواری را به دلیل گازگرفتگی منتشر کرد که در این واحد آموزشی دانش‌آموزان دختر ابتدایی بر اثر نشت گاز دچار مشکل تنفسی شده بودند که بعد از انتقال به بیمارستان در کوتاه‌ترین زمان این دانش‌آموزان از بیمارستان ترخیص و به جمع خانواده خود بازگشتند.

 

ساز نیوز